Watermelon voegt Instagram toe als chatbot kanaal

Utrecht – Per 1 juni is het mogelijk om via Watermelon naast Facebook Messenger, Live chat en WhatsApp een chatbot te implementeren op Instagram. Instagram heeft deze integratie pas een half jaar geleden mogelijk gemaakt en Watermelon is een van de eerste die dit nu succesvol geïmplementeerd heeft.

Alexander: "We hebben ontzettend hard gewerkt om deze nieuwe integratie live te krijgen. Ik ben enorm trots op het team met het behalen van deze mijlpaal. Hiermee gaan we nog veel meer bedrijven helpen met het automatiseren van hun online communicatie, maar nu via Instagram, iets wat je nog bijna niet ziet."

Het favoriete communicatiekanaal van je klant

Instagram is nog steeds een van de populairste sociale media in Nederland. Dagelijks gebruiken 6,6 miljoenen mensen deze applicatie. Doordat het nu mogelijk wordt om een chatbot te implementeren binnen Instagram wordt het voor klanten nog toegankelijker om bedrijven via een DM te benaderen wanneer ze vragen hebben. Zo hoeven ze de applicatie niet af te sluiten, maar kunnen ze gewoon door blijven swipen in hun favoriete app. De veelgestelde vragen kunnen makkelijk worden opgevangen door de chatbot waardoor het voor bedrijven veel tijd bespaard en zij zich kunnen focussen op ingewikkelde taken.

Op naar nog meer successen

Met ruim 2.500 chatbots in heel Europa is Watermelon inmiddels een gevestigde speler op het gebied van chatbots. Met de toevoeging van Instagram aan het platform is de Nederlandse tech-startup klaar om nog meer marktaandeel te veroveren. Ook wordt er continu gekeken naar nieuwe mogelijke integraties; zo staan Twitter en Google Business hoog op de lijst.

Hoe werkt het?Met de chatbot bouwer van Watermelon creëer jij makkelijk zonder programmeerkennis je eigen chatbot. Deze chatbot implementeer je op de favoriete communicatiekanalen van je klanten. Zo kunnen jouw klanten overal dezelfde snelle service verwachten. Binnen het Watermelon platform kun je binnen de instellingen jouw Instagram pagina nu toevoegen met enkele klikken op de knop. Meer over de mogelijkheden lees je hier (video).

Noot voor redactie, niet voor publicatie:

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Alexander Wijninga, CEO van Watermelon: tel. 030 291 99 55 , e-mail: alexander@watermelon.co.Het beeld in bovenstaand bericht is rechtenvrij, meer rechtenvrij beeldmateriaal is via deze link te downloaden.

Een selectie van Watermelon eerder in het nieuws:

- CustomerfirstDe chatbot biedt een helpende hand

- RTLZ: Watermelon maakt nieuwe start met superslimme chatbots

- RTL nieuws: WhatsApp boos op Utrechtse startup: stop met appen

Het volledige archief van nieuws- en persberichten vind je hier.

Over Watermelon

Watermelon is in Utrecht (september 2016) opgericht door Alexander Wijninga en Charl Haas met als doel om het meest gebruiksvriendelijke Chatbot Platform van Europa te worden. Met het Chatbot Platform van Watermelon kunnen bedrijven eenvoudig chatbots maken, zonder enige kennis van programmeren. Hiermee wordt de klantenservice zowel voor de medewerker als de klant effectiever en kan je gemakkelijk geautomatiseerd leads generen. Watermelon wordt momenteel gerund door een jong team van 20 medewerkers.

About Watermelon

Watermelon is a Dutch AI startup that focuses on creating chatbot management software for businesses, allowing companies to create an AI chatbot without having to code. Watermelon started as a supplier of a WhatsApp management platform in 2015, which went bankrupt a year later in 2016. After a restart, Watermelon acquired Ecreation in 2017 to focus on automation possibilities through chatbots. Ecreation has been making chatbots for businesses via MSN Messenger since 2005. Watermelon has won several awards including Best Young Entrepreneurs of the Netherlands, Best Startup of the Netherlands, and was second in Best Startup in Europe at SaaStr.

Contact details

Receive Watermelon news on your RSS reader.

Or subscribe through Atom URL manually