Chatbot-bedrijf Watermelon lanceert Sintbot.nl

Technologiebedrijf wil ouders en kinderen op inspirerende en interactieve manier kennis laten maken met chatbots

UTRECHT - Chatbot-bedrijf Watermelon heeft vandaag een AI (artificial intelligence) chatbot gelanceerd genaamd Sintbot. Deze AI chatbot geeft antwoord op veel voorkomende vragen van kinderen over Sinterklaas. Het is een inspirerende en interactieve manier voor ouders om met hun kinderen Sinterklaas te ontdekken. Deze Sintbot is te vinden op sintbot.nl.

De Sintbot geeft antwoord op veelgestelde vragen van kinderen over Sint Nicolaas. Zoals: hoe heet het paard van de Sint, wanneer is de de goede baas jarig en waar woont de Goedheiligman? Zoete maar ook stoute kinderen kunnen met hun ouders achter de computer kruipen om te chatten met de Sintbot via sintbot.nl.

Voor Alexander Wijninga, CEO en mede-oprichter, is de Sintbot meer dan alleen maar een leuke gimmick. “Ons doel is om op een inspirerende en interactieve manier de ouders te laten zien hoe veelzijdig AI chatbots kunnen zijn. En voor de kinderen bieden wij zo een inkijkje in de achtergronden van Sinterklaas, op een wijze die hen zeker zal aanspreken.”

In de toekomst zal Watermelon nog meer chatbots ontwikkelen die het algemeen nut dienen.

Over WatermelonWatermelon is een Nederlandse AI-startup die het proces van online sales en -klantenservice voor bedrijven vergemakkelijkt en effectiever maakt. De startup biedt een overzicht voor alle chat-applicaties die gebruikt worden bij digitale klantcommunicatie. Watermelon wordt momenteel gerund door een jong en talentvol team van 25 mensen en is opgericht door Alexander Wijninga en Charl Haas.

About Watermelon

Watermelon is a Dutch AI startup that focuses on creating chatbot management software for businesses, allowing companies to create an AI chatbot without having to code. Watermelon started as a supplier of a WhatsApp management platform in 2015, which went bankrupt a year later in 2016. After a restart, Watermelon acquired Ecreation in 2017 to focus on automation possibilities through chatbots. Ecreation has been making chatbots for businesses via MSN Messenger since 2005. Watermelon has won several awards including Best Young Entrepreneurs of the Netherlands, Best Startup of the Netherlands, and was second in Best Startup in Europe at SaaStr.

Contact details

Receive Watermelon news on your RSS reader.

Or subscribe through Atom URL manually